|
Kabiny pro cestující dopravních letadel
Janhuba, Luboš ; Dvořák, Milan (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Moderní letecká doprava nastoluje vysoké nároky na všechny typy letadel. Při rostoucí poptávce trhu je nutná vysoká kapacita . S nárůstem přepravených osob se zvyšují požadavky na uspořádání kabiny pro cestující, bezpečnostní opatření a servis během letu. Cílem práce je vytvoření uceleného přehledu používaných kabin dopravních letadel a základních požadavků z různých hledisek.
|
| |
| |
| |
|
Analýza přepravních toků v letecké dopravě
Šimíček, Martin ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
ŠIMÍČEK, M. Analýza přepravních toků v letecké dopravě. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 84 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Diplomová práce pojednává o faktorech, které ovlivňují směrování a přepravní výkony v letecké dopravě. Kromě charakteristiky těchto faktorů je hlavním cílem diplomové práce kvantitativně vyhodnotit jejich míru závislosti na přepravních výkonech letecké dopravy. To je provedeno pomocí lineární regresní analýzy. Na základě této analýzy jsou vytvořeny matematické modely závislostí těchto faktorů na přepravních výkonech. V rámci diplomové práce se ověřuje přesnost těchto modelů a zjišťuje se, které z nich jsou použitelné, a které ne. Jejich přesnost je závislá zejména na zvolené trati a na vybraném typu leteckého dopravce.
|
| |
| |
|
Air Traffic Simulation with HackRF One
Mikan, Lukáš ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Šťáva, Martin (vedoucí práce)
This work deals with air traffic simulation in the context of a multilateration surveillance system. The technique of multilateration calculates aircraft position at the intersection of hyperboloids, obtained from the differences in time of arrival of transponder messages to multiple receivers at known coordinates. By substituting an SDR module for each receiving antenna, air traffic can be simulated with the use of made-up ADS-B messages which get sent to the various antenna ports with proper timing. This thesis uses the HackRF One SDR that had both its hardware and firmware modified in order to achieve tightly synchronized transmissions from potentially any number of interconnected HackRF units. The modifications described herein ensure an identical sampling clock, both frequency- and phase-wise, across all units, as well as simultaneous triggering of transmissions. In the second part of the thesis, an algorithmic solution is presented for assembling fictional air scenarios with arbitrary number of flights and receiving stations. The output is a set of data streams suitable to be transmitted through synchronized HackRF's. Each stream represents a specific vantage point, a specific antenna, and contains precisely timed ADS-B messages, encoded using pulse-position modulation and converted into IQ samples. The complete solution can be used to validate the functioning of a real multilateration system, such as the MSS made by ERA, a.s.
|
|
Návrh metod hodnocení ukazatelů efektivity civilních letišť
Novotný, Roman ; Janík, Radomír (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Úvodní část práce zahrnuje vývoj letecké dopravy, členění letišť podle Ministerstva dopravy v ČR, podle zákona o civilním letectví a dle kódového značení letišť (předpis L 14). Cílem bylo provést teoretické definování a rozdělení výkonových a ekonomických ukazatelů. Pak následuje výběr vhodných letišť z EU. Výběr byl proveden na základě počtu odbavených cestujících na letišti Praha Ruzyně. Z EU bylo vybráno osm nejvhodnějších letišť ze všech dvaceti sedmi členských států. U těchto vybraných letišť následuje srovnávací analýza na základě vybraných výkonových a ekonomických ukazatelů za rok 2005 až 2009. Rok 2010 nebyl zahrnut, protože vybraná letiště neměla zpracovány výroční zprávy, rozvahy a výkazy zisků a ztrát. Z těchto dokladů byly vybírány hodnoty pro výpočet jednotlivých ukazatelů, které byly zpřehledněny v tabulkách, vyhodnoceny pomocí grafů v programu Excel a dále byly jednotlivé ukazatele slovně vyhodnoceny. Cílem bylo i vyhodnocení a srovnání výkonových a ekonomických ukazatelů efektivity a po zhodnocení následoval návrh metod hodnocení.
|
|
Air Traffic Simulation with HackRF One
Mikan, Lukáš ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Šťáva, Martin (vedoucí práce)
This work deals with air traffic simulation in the context of a multilateration surveillance system. The technique of multilateration calculates aircraft position at the intersection of hyperboloids, obtained from the differences in time of arrival of transponder messages to multiple receivers at known coordinates. By substituting an SDR module for each receiving antenna, air traffic can be simulated with the use of made-up ADS-B messages which get sent to the various antenna ports with proper timing. This thesis uses the HackRF One SDR that had both its hardware and firmware modified in order to achieve tightly synchronized transmissions from potentially any number of interconnected HackRF units. The modifications described herein ensure an identical sampling clock, both frequency- and phase-wise, across all units, as well as simultaneous triggering of transmissions. In the second part of the thesis, an algorithmic solution is presented for assembling fictional air scenarios with arbitrary number of flights and receiving stations. The output is a set of data streams suitable to be transmitted through synchronized HackRF's. Each stream represents a specific vantage point, a specific antenna, and contains precisely timed ADS-B messages, encoded using pulse-position modulation and converted into IQ samples. The complete solution can be used to validate the functioning of a real multilateration system, such as the MSS made by ERA, a.s.
|